scroll to top
press/
in All
in All
Last update: 21.09.2024 07.16

Galaxus

Digitec Galaxus AG
Pfingstweidstrasse 60
8005 Zürich

Homepage:
www.galaxus.com
Company identification number
CHE-109.049.266 HR/MWST
VAT no.:
CHE-109.049.266 MWST

Shipping costs:
free shipping

product-dependent minimum quantity surcharge: CHF 9.00

Payment types:
activate map*
*When the map is activated, data is transmitted to Google.
Ratings
Detailed rating of Galaxus
Delivery
Good (5.2)
Order processing
Good (5.5)
Price structure
Good (5.2)
Product range
Very good (5.6)
Service & support
Good (5.0)
Shop
Good (5.4)
Overall rating:
5.3
(1'520)
Rating trend:
2023

October

November

December

January

February

March

April

May

June

July

August

September

Trend
Newest date first
  • Newest date first
  • Oldest date first
  • Most helpful first
  • Highest rating first
  • Lowest rating first
Rate Galaxus
1.0
Galaxus
16.08.2024, from m.esc**********************
This shop was not recommended.
Die Auswahl ist nicht schlecht, leider stimmen in der Regel weder die Produktangaben, noch die angegebenen verfuegbarkeiten. Frueher war es ein guter Onlineshop, leider ist dies jedoch nicht mehr der Fall: Mehrfach wurden Bestellungen, welche "Auf Lager" waren und am naechsten Tag haetten geliefert werden sollen erst nach Wochen mit lauter falschen Terminangaben geliefert, auch wenn weiterhin alle Produkte als verfuegbar und sofort lieferbar angezeigt werden.
Ebenfalls sind die angegebenen Spezifikationen bei 90% aller Artikel fehlend oder falsch!
Report shop rating

Was this helpful? Yes | No

Comment from Galaxus on 20.08.2024
Vielen Dank für die Bewertung. Wir bedauern sehr zu hören, dass Sie mit unseren Service- und Dienstleistungen nicht zufrieden sind. Wir sind uns diesen Problemen bewusst und arbeiten mit Hochdruck daran um unsere Produktspezifikationen und Liefertermine zu verbessern. Für die entstandenen Unannehmlichkeiten und Wartezeiten möchten wir uns bei Ihnen entschuldigen.
Report shop rating

Was this helpful? Yes | No

Delivery
Very poor (1.0)
Order processing
Very poor (1.0)
Price structure
Very poor (1.0)
Product range
Very poor (1.0)
Service & support
Very poor (1.0)
Shop
Very poor (1.0)
1.3
Galaxus
28.06.2024, from 4rent*****************
This shop was not recommended.
Appalling. Delivery delayed. White goods sent with UE plug and that’s acceptable according to their support team because in their disclosure statement one line says “might need a power adapter”. They are yet to learn the difference between might and have to. Custcare so arrogant. I will never order from them again.
Report shop rating

Was this helpful? Yes | No

Comment from Galaxus on 02.07.2024
Thank you for your review.
We regret that a suitable adapter was not included with your device.
The majority of our products are devices that are intended for other countries. This has the advantage that these versions are often much cheaper than the Swiss versions, and the selection is also much larger.
Where possible, we try to include a suitable adapter. If this has been forgotten, our customer service can be contacted.
We are sorry to hear that your experience with our customer service was unsatisfactory. This does not meet our own standards and we will look into this internally.
We would like to apologize for the inconvenience caused and thank you for your criticism.

Report shop rating

Was this helpful? Yes | No

Delivery
Very poor (1.0)
Order processing
Very poor (1.0)
Price structure
Very poor (1.0)
Product range
Poor (2.0)
Service & support
Very poor (1.0)
Shop
Poor (2.0)
1.0
Galaxus
28.04.2024, from marce*********************
This shop was not recommended.
Damit es klar wird, der Support vom Kundensupport Fr. V. P. im Nachgang war sehr gut,
Die Beurteilung geht an Galaxus als Shop an sich!
Was Galaxus bei dieser Bestellung geboten hat ist nicht korrekt! Man lockt Kunden mit unseriösen Angaben betreffs Lieferbarkeit. Der Kunde wartet nach der Bestellung und am Tag mit Status wird heute geliefert erfahrt man dann, dass es gar nicht lieferbar ist und Galaxus storniert die Bestellung.
Jeder hat alle Produkte jederzeit, dann aber doch nicht.
Persönlich erachte ich das als unseriös.
Report shop rating

Was this helpful? Yes | No

Comment from Galaxus on 29.04.2024
Besten Dank für Ihr Feedback. Es tut uns leid zu hören, dass Sie nicht mit unserem Service zufrieden sind. In diesem Fall ist es bedauerlicherweise zu einer Stornierung gekommen, da die Lieferantendaten nicht mit unseren Daten übereingestimmt haben. Wir verstehen, dass dies ärgerlich ist und möchten uns für die Umstände bei Ihnen entschuldigen. Bei Fragen steht Ihnen unser Kundendienst gerne zur Verfügung.

https://helpcenter.galaxus.ch/hc/de/requests/new
Report shop rating

Was this helpful? Yes | No

Delivery
Very poor (1.0)
Order processing
Very poor (1.0)
Price structure
Very poor (1.0)
Product range
Very poor (1.0)
Service & support
Very poor (1.0)
Shop
Very poor (1.0)
1.0
Galaxus
25.10.2023, from picketf
This shop was not recommended.
Transportschaden bei Lieferung auf schaden hocken geblieben
100kg Kühlschrank wurde durch einen kleinen Mann alleine geliefert. Und zwar so dass er beim Ausladen kippt. Gerät kapput. Am gleichen Tag gemeldet. Alle schieben die verantwortung hin und her ein paar Tage später. "Tut uns leid, wir wissen von nichts, Sie bleiben auf dem Schaden hocken!!!"
Report shop rating

Was this helpful? Yes | No

Comment from Galaxus on 30.10.2023
Vielen Dank für Ihre Bewertung.

Wir bedauern es, dass Sie mit der Abwicklung Ihrer Anfrage nicht zufrieden sind.

Eine genaue Beurteilung der Situation vor Ort ist für uns grundsätzlich nicht möglich. Wir entnehmen deshalb unsere Information lediglich von unseren Kunden und dem zu liefernden Partnerunternehmen, in diesem Fall die Post Logistics. Sollte man also eine Situation wie beschrieben beobachten, ist es wichtig, die Annahme zu verweigern oder diese unter Vorbehalt anzunehmen. Das bedeutet, der Zulieferer trägt einen Vermerk im System ein, bevor Sie unterschreiben. In diesem Fall werden wir auch direkt vom Transportunternehmen über den Vorfall informiert. Eine Unterschrift ohne Vermerk bestätigt die Annahme einer zumindest äusserlich tadellosen Lieferung.

Wie wir sehen konnten, befindet sich Ihr Fall noch in Bearbeitung und Sie werden eine Rückmeldung direkt von unserem Kundendienst erhalten.

Wir bitten Sie diesbezüglich um Verständnis und bedanken uns für Ihre Kritik.
Report shop rating

Was this helpful? Yes | No

Delivery
Very poor (1.0)
Order processing
Very poor (1.0)
Price structure
Very poor (1.0)
Product range
Very poor (1.0)
Service & support
Very poor (1.0)
Shop
Very poor (1.0)
1.0
Galaxus
05.02.2023, from chapp********************
This shop was not recommended.
1 an et 2 mois et ma commande (déjà payée) n'est toujours pas livrée !
J'ai commandé et payé des produits chez Galaxus il y a maintenant 1 AN et 2 MOIS. Ma commande n'est à ce jour toujours pas livrée… Ayant contacté le service client plusieurs fois, je reçois invariablement la même réponse : les délais sont indiqués à titre indicatif. Figurez-vous que ces délais "à titre indicatif" ont été réactualisés au dernier moment 8 fois jusqu'à ce jour. Rien ne m'est proposé pour résoudre mon problème à part un remboursement. J'ai besoin des produits commandés et ne souhaite pas de remboursement. Les prix ont augmentés de 2,5x depuis le moment où j'ai passé ma commande. Ces produits semblent être livrés dans des délais raisonnables chez d'autres fournisseurs. Le service client ne s'engage à rien et se cantonne à son argument de délais indicatifs. Je pense que l’augmentation des prix est la cause de ces délais extensibles à l’infini et inacceptables. Une honte pour une entreprise Suisse, chez qui j’ai commandé de nombreux articles jusque là sans aucun problème !
Report shop rating

Was this helpful? Yes | No

Comment from Galaxus on 06.02.2023
Bonjour,

Nous vous remercions d'avoir pris le temps de laisser une évaluation et regrettons que cette dernière soit négative.

Cela a vraisemblablement déjà dû être communiqué par notre service client mais nos fournisseurs rencontrent malheureusement de gros problèmes de réapprovisionnement depuis maintenant plusieurs mois en ce qui concerne les produits Raspberry Pi spécifiquement.
C'est pourquoi nos collaborateurs ne vous ont pas proposé d'autre alternative qu'un remboursement intégral. Nous sommes sincèrement navrés pour cette attente.

Comme vous l'avez mentionné vous-même, cette commande ne reflète pas nos critères de qualité habituels ; bien qu'indicatifs, les délais annoncés en ligne sont tenus la vaste majorité du temps.

Après consultation de votre dossier, nous remarquons qu'un ticket est en cours ; nos collègues reviendront vers vous concernant ce cas dès que possible.

Nous vous remercions pour votre compréhension ainsi que votre patience et vous prions d'agréer nos meilleures salutations.

Cordialement,
Team Galaxus
Report shop rating

Was this helpful? Yes | No

Delivery
Very poor (1.0)
Order processing
Very poor (1.0)
Price structure
Very poor (1.0)
Product range
Very poor (1.0)
Service & support
Very poor (1.0)
Shop
Very poor (1.0)

This Internet page displays only price comparisons among different offers. There is no direct purchasing option or support. All information is provided without guarantee. All prices shown include VAT, an advanced recycling fee and the SUISA Swiss performing rights society deduction plus all shipping costs. Brand names, product descriptions, product images and trademarks used here are the property of the companies concerned.

Toppreise.ch uses cookies for personalised content, website traffic analysis and advertisements. You agree to this use by using our website. You can find out more about cookies and options for controlling them in our Privacy policy.